Tää kesä on mulle toisaalta ihan sopiva. Siis säiden suhteen. Vettä tulee tasaseen taahtiin ja piha pysyy kunnossa.

Kunnossa ja kunnossa. Meillä on ankea piha. Mä vihaan puutarhahommiaa. Valitettavasti mies on samanlainen. Joka kevät muhun iskee joku dille, laitan laatikoihin kukkia ja pohdin pihaani. Sisko on minulle monena vuonna tuonut kukkasipuleita, tänä vuonna oli 50 gladiolussipulia. Niitä tuijottelin keväällä kuukauden ja viskoin maahan. Samassa rykelmässä on myös auringonkukkia. Mutta hitto vie, kun ne istuttaa ni sit tarttis kans nykiä rikkaruohoja. Ja se vasta onkin pyllytouhua. Evvk jotkut rikkaruohot. Eli kukkapenkki on kamala.

Ja sit hävettää kun naapurit vetelee pinseteillä rikkaruohoa ja meillä rehottaa kasvillisuus. On mulla tuolla perunaakin kasvamassa, se on helppo, kasvaa heti niin isoks ettei tartte nyppiä. On myös porkkanaa ihan pikkuläntti, siitä pitää nyppiä.

Mutta siis sade, se on hyvä, koska yleensä mulla kaikki kukat kuolee heti kun en muista kastella, tänä vuonna ovat hyvässä hapessa kun luonto on hoitanut kastelut..

Mies muuten rakensi tän talon, silloin traktorilla tasotetiin pihalle multaa, laitettiin nurtsi. Kaikki muu on tota sorasepeliä vai mikälie. Polku ovelle on ihan umpikasvanut, ja koko sora-alue on täynnä rikkaruohoja ja voikukkia. Oikeesti, naapurit ovat ihan hulluja pihansa kanssa, ihme, etteivät ole valittaneet meidän pihasta... Kyllä me se nurtsi ajetaan, mutta siihen se jää.

Sitten kun olen rikas palkkaan puutarhurin.. Sitten kun..

Sitä odotellessa.